El sector cerveser i de l’hostaleria han coincidit a apuntar a les condicions climatològiques i l’alentiment del turisme com a raons del “mal arrencada” de 2018.

CervesaLa cervesa i l’hostaleria no han iniciat bé el curs i esperen millorar els seus resultats a partir d’ara. Així ho han assenyalat el director general de Cervesers d’Espanya, Jacobo Olalla, i el secretari general de la Federació Espanyola d’Hostaleria (FEHR), Emilio Gallego, durant la presentació de l’Informe Socioeconòmic de la Cervesa de 2017.

En contrast amb les dades positives registrades el passat exercici per a la cervesa, durant el primer semestre de 2018 “no s’ha començat bé”, segons Olalla. “Per raons climatològiques hi ha hagut menys consum en terrasses i bars, i a més a més el turisme sembla que ha tocat sostre i això ens influeix directament”, ha afirmat.

L’objectiu, recuperar el consum de cervesa previ a la crisi

De fet, ha reconegut que preveien recuperar ja el 2018 els nivells de consum de cervesa en hostaleria anteriors a la crisi (van arribar a desplomar-se un 20% entre 2007 i 2013), un objectiu que tal com ha començat l’any es preveu “difícil”. D’acord amb les xifres de l’informe presentat avui (les principals magnituds ja van ser avançades en març), a Espanya es van consumir 39,5 milions d’hectolitres de cervesa el passat exercici, el que va suposar una pujada del 3,7%, la major part (90%) d’origen nacional.

CervesaD’aquests, 24,9 milions (63%) es van beure en bars i restaurants, encara per sota dels 26,2 milions d’abans de la crisi. “Falten els mesos més importants de l’any, entre maig i octubre, així que hi ha partit. Però és veritat que el primer semestre ha estat dolent”, ha insistit Olalla, que ha assegurat que el fet que la Setmana Santa caigués al març i no a l’abril tampoc va ajudar a millorar el consum.

Des de la FEHR, Gallego ha apuntat que 2018 “ha començat bastant més fred”, amb taxes de creixement en el sector de l’hostaleria al voltant del 3%, la meitat que l’any passat.

“Hi ha hagut fred i pluja, i l’època de les terrasses ha començat molt tard, tot i que esperem que amb l’arribada del bon temps i el Mundial de Futbol ens recuperem”, ha ressaltat.

A més, ha recordat que la cervesa suposa de mitjana al voltant del 25% de la facturació de bars i restaurants, i que el seu consum creix a un ritme anual de l’1,5%; per als productors espanyols al canal de l’hostaleria representa el 86% de les vendes en valor.

 

Si voleu més notícies ciqueu aquí.

I si no us voleu perdre res, seguiu-nos al Facebook i a l’Instagram de Nostres.cat