El bacallà és el peix per excel·lència del nostre país veí i té nombroses receptes, totes elles delicioses, però si a més et diem totes les propietats nutricionals que té el bacallà i els seus beneficis per a la salut, no podràs evitar decantar-te per un dels seus plats aquestes vacances. I és que, a més de comptar amb una aportació calòrica baixa, és una font de vitamines, minerals i proteïnes:

BacallàEls beneficis

1. Protegeix el cor

El greix que conté està constituït per àcids grassos omega 3, els encarregats de protegir la salut cardiovascular. Per aquest motiu, el seu consum hauria de fer-se un parell de vegades per setmana. En el cas de patir d’hipertensió arterial serà millor decantar-se pel bacallà fresc.

2. Baix en greixos

Concretament  en conté al voltant d’un 0,5%, el que li fa indispensable en qualsevol dieta d’aprimament, ja que no engreixa i aporta les proteïnes necessàries a l’organisme. A més, en tractar-se d’un peix blanc és molt fàcil digerir-ho.

3. Regula el correcte funcionament de les cèl·lules

El iode que conté s’encarrega d’equilibrar els nostres nivells d’energia, fomenta el bon funcionament cel·lular i ajuda a enfortir a processar els hidrats de carboni i a regular el colesterol juntament amb la vitamina B3.

4. Combat les migranyes i l’estrès

L’àcid pantotènic, també conegut com vitamina B5, fa que el bacallà contribueixi a reduir els episodis d’estrès i els mals de cap focalitzats en una zona determinada; i enforteix el cabell, la pell i les ungles.

Increïble oi? Aprofita els beneficis menjant un bon bacallà al pil-pil. Aquí tens la recepta:

Bacallà al pil-pil

Ingredients: (per a 4 persones)

  • 4 trossos de bacallà salat
  • 5 grans d’all
  • 1/2 bitxo
  • 300 ml. d’oli verge extra

Preparació del bacallà

  1. Posa l’oli en una cassola baixa i àmplia. Pela els alls i daura’ls. Quan estiguin daurats, passa’ls a un plat i reserva’ls. Neteja la bitxo i talla’l en 4 parts, salteja-les breument i retira-les a un plat.
  2. En el mateix oli, posa a cuinar els trossos de bacallà (primer amb la pell cap amunt). Fregeix quatre minuts per cada costat i retira’ls a un plat.
  3. El sèrum que vagin deixant anar reserva’l en un bol.

Preparació de la salsa pil pil

  1. Passa l’oli a altre bol i espera que es temperi l’oli. Quan estigui temperat posa una mica d’oli a la cassola i una mica del sèrum del bacallà i lliga-ho amb un colador movent suaument. Afegeix la resta de l’oli a poc a poc. Quan hagis afegit la meitat de l’oli incorpora la resta del sèrum sense deixar de moure amb el colador. Incorpora la resta de l’oli, segueix movent fins que quedi un pil pil espès. Incorpora les tallades de bacallà i escalfa bé.
  2. Serveix en un plat les tallades i cobreix amb la salsa. Decora amb els alls i els trossos de bitxo.

 

A Nostres.cat​ hi caben tot tipus d’empreses agroalimentàries catalanes i de qualitat. Si vols fer créixer el teu negoci, demana més informació aquí.

Si no et vols perdre cap novetat, segueix-nos a Facebook i Instagram.