Barcelona inverteix 1,7 milions per digitalitzar el comerç de proximitat, amb l’objectiu que els establiments vagin incorporant la venda per internet.

Des de l’Ajuntament de Barcelona s’invertirà en els pròxims dos anys per tal que els mercats i comerços es puguin digitalitzar i incorporar la venda per internet. El projecte preveu crear aplicacions per al comerç, un radar tecnològic que informi sobre les darreres novetats, un recull de casos d’èxits de comerços de la ciutat i un directori de comerços de la ciutat que venen on-line.

Projectes per a digitalitzar el comerç de proximitat

Hi hauran dues línies d’ajudes: una per tenir una presència bàsica a Internet i l’altra per al desenvolupament d’una presència activa a Internet. A més, també hi haurà una línia destinada a les associacions i entitats de comerciants per a l’ampliació de la cartera de serveis que ofereixen als comerços.

L’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa posarà a disposició dels comerciants i entitats una eina perquè puguin fer un primer diagnòstic de quin és el seu nivell de maduresa digital i sobre l’itinerari que hauran de seguir cada un per avançar. A partir d’aquí s’estudiarà cada cas i es proposarà a cada establiment és un model pautat de formació, suport tècnic i econòmic per acompanyar-los.

Comerç proximitat

Per avançar en aquest procés, es crearà un nou catàleg de formacions que podran ser presencials, semipresencials o totalment en línia i respondran a cinc nivells de maduresa de cada un dels comerços. La formació està pensada per ser molt pràctica, de manera que en acabar-la els establiments hagin fet un pas més en la seva digitalització i tinguin un web, un perfil a les xarxes socials o un pla de màrqueting digital, per exemple.

La compra en establiments físics convencionals continua sent predominant entre els consumidors barcelonins, tot i que els canvis dels darrers anys han donat lloc a l’aparició d’un nou perfil de consumidor que compra tant en botigues físiques com en botigues de venda en línia i es comunica directament amb els establiments i amb altres consumidors.

També s’habilitarà un web on es recollirà la informació i eines que es vagin desenvolupant en el marc del programa: eina per al diagnòstic de la maduresa digital, catàleg i agenda de formació, catàleg d’ajuts, secció de notícies, agenda d’esdeveniments, catàleg d’aplicacions per al comerç, casos d’èxit, radar tecnològic o sol·licitud de cita amb l’Oficina de Transformació Digital.

 

Si voleu més notícies ciqueu aquí.

I si no us voleu perdre res, seguiu-nos al Facebook i a l’Instagram de Nostres.cat